Uçurtma







Baba çınar gibidir derler.
Görüntüsü öyle olmasa da benim babamda bana çınar gibidir.
Çocuklar için babalar çınar anneler kanatsız melektir.
Babalar kız çocuklarına kıyamaz derler... Öyledir… Benim babam gibi! Annem anlatırdı doğduğum gün aslında yalnızmışım. Dünyaya geldiğimde babam dışarıda yağan sağanak yağmura karşı yanımda olmaya çalışmış.

Derken ufacık bir kız çocuğunu bırakmışlar kucağına. Annem derdi hep "anlıyormuş gibi bakardın" diye.
Hangi bebek anlamaz ki duyguları, yaşananları ve yaşanacakları. Gün gelir elleriyle sulayıp emek verdiği büyüttüğü kızları tek tek yuvadan uçar.

Uçurtma, gökyüzünde umarsızca uçmaktı; özgürlüktü. Çocuk aklı işte ne de çok istemiştim uçurtmam olsun. Gökyüzüne adımı yazarcasına süzülsün.
Uçurtmam yerine yuvadan uçan ben olmuştum oysaki…

Babalar Kızlarınız Yuvadan Uçmadan Önce Uçurtmayı Beraber Uçurun

Yorumlar

Popüler Yayınlar